کودار‌: مبارزه برای آزادی و دمکراسی به عید فطر معنای حقیقی می‌بخشد

کمیته ادیان و باورداشت‌های کودار به مناسبت عید فطر یک بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد و این عید را به عموم مسلمانان خصوصا در ایران و روژهلات کوردستان تبریک گفت.

عید فطر

کمیته ادیان و باورداشت‌های جامعه آزاد و دمکراتیک روژهلات کوردستان ‌(کودار‌) به مناسبت عید فطر یک بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد و اعلام داشت‌: ‌«امید است که با یکی‌بودن خلقمان و نیروی گریلا، مبارزاتی شکوهمندتر برای برساختن جامعه‌ای آزاد و دمکراتیک در ایران و روژهلات کوردستان  در سال جاری انجام گیرد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

بیانیه کمیته ادیان و باورداشت‌های کودار به مناسبت عید فطر به شرح زیر است‌:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«خلق‌کورد درحالی ماه رمضان را پشت سر گذاشت که با جنبش آزادی‌خواهانه خویش توانسته در مقابل ظلم و زور و ستم ایستادگی کند و به موجودیت خویش قوام ببخشد. کمیته ادیان و باورداشت‌های کودار عید فطر را به عموم مسلمانان خصوصا در ایران و روژهلات کوردستان  تبریک می‌گوید.

خلق کورد در هرچهاربخش کوردستان امسال هم با سیاست‌های نسل‌کشی و حملات ظالمانه دشمن مواجه شد و سال سختی را پشت سر گذاشت. فداکاری خلق کورد در پایبندی به جنبش آزادی امسال در همه اعیاد جشن گرفته شد و در نوروز صدای طنین‌انداز خلقمان را آشکارا شنیدیم.

در سال جاری گذشته از مقاومت خلقمان در برابر حملات دشمن و به شکست‌کشاندن سیاست‌های نسل‌کشی فرهنگی، مرحله‌ای از تلاش‌های بی‌شائبه از کمپین بین‌المللی «آزادی برای رهبر آپو و حل مسئله کورد» را پیروزمندانه پشت‌سر گذاشته و کماکان به حضور خویش در میادین آزادیخواهی ادامه می‌دهد. بی‌شک لازم است نتایج و دستاوردهای این تلاش‌ها و رنج‌ها در اعیادی چون عید فطر جشن گرفته شود و به خمیرمایه‌ای راستین برای تحکیم اتحاد خلق در برابر نسل‌کشی‌های دشمن مبدل گردد. سال جاری از حیث مبارزات نستوه خلق‌کورد در مقابله با برنامه‌های ظالمانه دشمن برای انجام حملات مجدد به خلقمان، حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین سال می‌باشد. پاسخ منفی خلقمان در انتخابات مجلس ایران یک نه قاطعانه به نسل‌کشی و اعدام و شکنجه و زن‌ستیزی بود. طرح مطالبه آزادی کامل در همه زمینه‌ها و شئونات حیات خویش بود و قاطعانه در میادین نوروزی این مطالبات خویش را با اتکای به اراده راسخ مجددا فریاد زد.

بر خلقمان در روژهلات کوردستان و ایران است که با اندیشیدن به تحقق یک جامعه راستین برمبنای دمکراسی و آزادی، مبارزات خویش را بیش از پیش به اوج برساند و پاسخی محکم‌تر به نظام نسل‌کش و سیاست اعدام و شکنجه در ایران بدهد.

کمیته «ادیان و باورداشت‌های» «جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کوردستان (کودار)» عید فطر را به عموم مسلمانان، بویژه در ایران و روژهلات کوردستان  تبریک می‌گوید و تمامی خلق‌کورد را به صیانت از جنبش انقلابی «ژن، ژیان، آزادی» فرامی‌خواند. بی‌شک اندیشیدن به آزادی و دمکراسی در راستای محو هرگونه ظلم و ستم و مبازات عملی دمکراتیک، می‌تواند به عید فطر معنایی حقیقی در جامعه ببخشد. امید است که با یکی‌بودن خلقمان و نیروی گریلا، مبارزاتی شکوهمندتر برای برساختن جامعه‌ای آزاد و دمکراتیک در ایران و روژهلات کوردستان  در سال جاری انجام گیرد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»